Klaviyo är namnet på ett företag med en plattform som hjälper företag av olika storlekar att bedriva en mer effektiv sms- och e-postmarknadsföring. Företaget hjälper allt från mindre företag till globala varumärken att effektivisera denna digitala marknadsföring på ett smidigt sätt. Deras plattform har integrationer som gör att du enkelt kan införliva plattformen i e-handelsplattformar såsom Shopify, WooCommerce, PrestaShop m.fl.
Med hjälp av plattformen kan du automatisera precis allt. Du kan låta dina kunder ta emot utskick av sms och e-post helt utan att behöva ens lyfta ett finger! Men vilka är då anledningarna till varför du bör använda dig av denna plattform? Och är e-postmarknadsföring verkligen särskilt viktigt i dagens digitala marknadsföring? Läs vidare så får du svaren!
4 anledningar att använda Klaviyo för effektivare e-postmarknadsföring
Det finns såklart många goda skäl till varför du kan vilja använda klaviyo för att kunna bedriva en effektivare marknadsföring via sms och e-post. Genom att använda deras plattform får du bland annat tillgång till följande funktioner:
- Skicka personliga e-postmeddelanden till dina kunder. Idag är det helt nödvändigt att använda en modern plattform för e-postmarknadsföring om du vill marknadsföra dig via denna kanal. Här ligger Klaviyo i framkant med sina färdiga mallar och smidiga segmentering som möjliggör personalisering av e-postmeddelanden.
- Använd även sms i din marknadsföring för att nå ut direkt till kunderna. Det är som bekant långt ifrån alla kunder som håller särskilt bra koll på mejlkorgen. Därför kan det vara värt att kombinera din e-postmarknadsföring med sms-utskick för att kunna nå ut direkt till dina kunder. Även här kan du skapa personliga meddelanden på ett enkelt och smidigt sätt.
- Skaffa fler prenumeranter med hjälp av formulär. Dina kunder kommer förstås inte börja prenumerera på dina sms- och e-postutskick utan att du ber dem att göra detta. Därför bör du använda de formulär som plattformen låter dig skapa för att enkelt skaffa fler prenumeranter och bygga upp en allt större lista med sådana.
- Integrera plattformen i din e-handelsplattform. Med hjälp av integrationer för populära e-handelsplattformar kan du enkelt integrera denna plattform i Shopify, PrestaShop, WooCommerce eller liknande.