Att skriva bloggar och artiklar för hemsidor är en aktivitet som blivit allt större och mer utbredd. Allt för sällan talas det dock om att anpassa texten för att den skall synas. Det är tvärtom ganska vanligt att bra innehåll försvinner i mängden information som publiceras dagligen på nätet. En hel del av det innehåll som skrivs är hyfsat bra, men det är inte heller ovanligt med plagiat. Att klippa och klistra text från andra webbplatser innebär en risk för duplicate content vilket resulterar i sämre ranking i värsta exemplet. Vad unik text innebär är dock till viss del en semantisk frågeställning.
Bidra med viktig fakta
Även om en text kan vara unik i bemärkelsen ordval och tonalitet, är det inte detsamma som att den ger någonting värdefullt till publiken. Här är en av de stora förändringarna som skett över tid i Googles sökalgoritmer. Text, bild, videos och artiklar skall ge någonting av värde till besökaren för att resultera i bra ranking. Om texten i fråga inte kan erbjuda substantiellt värde, har Google inte heller någonting att tjäna på att visa denna webbplats i resultaten. Detta är egentligen enkel logik men någonting som ofta glöms bort.
För att säkerställa att ditt innehåll faktiskt har någonting värt att visa, kan du gå igenom de många tips som finns tillgängliga. Bland annat denna artikel om unikt innehåll. Efter att ha gått igenom grunderna om hur unikt innehåll bland annat kan formuleras, är det enklare att hitta sitt sätt att skriva någonting som ger resultat.